Het is begin jaren 2000 als oprichter van TroPa Café voor het eerst koffieplantages bezoekt in Midden-Amerika. Met de liefde voor het horecavak in het lijf valt het kwartje. Waarom besteden we aan alle gangen zoveel aandacht, maar is het kopje koffie zo vaak een ondergeschoven kindje? We willen toch steeds meer vers en zien hoe iets tot stand komt in de 'keuken'.

 

Wat is verse koffie?

Vers is volgens TroPa Café:
  • de laatst beschikbare oogst.
  • Koffie direct na branding proeven
  • traceerbaar en met zo min mogelijk schadelijke stoffen voor mens en milieu

Verrassend en spannend : 'virgin' koffie

Koffie drinken in de meest rijke periode na branding is een aanrader. Wij geven voor de meeste koffies de voorkeur aan proeven als 'virgin koffie'. Dat wil zeggen binnen 3 weken na branding. De smaak van 'virgin' koffie is namelijk verrassend romig en spannend. Dansend als een engeltje op je tong. Wie de koffie liever gerijpt wil (na meer dan 3 weken tot ca. 3 maanden), met wat minder diepgang en meer bitter kan daar zelf voor kiezen.

 

Een verhaal met uitstraling

Je gasten en klanten staan steeds vaker open voor het verhaal achter de kwaliteit die je brengt. Training over het hoe en waarom van de geserveerde koffie is daarom in begrepen op meerdere momenten in het jaar. Gericht op zelfstandigheid van het team of desgewenst enkele specialisten. Ook inrichting kan een groot effect hebben op wat de gast en klant ervaart. Profiteer van onze jarenlange praktijk ervaring met zowel (trainen) van teams als met het opzetten van fysieke horecalocaties. Informeer naar de mogelijkheden